fbpx
חיפוש

כיצד מתח נפשי משפיע על העור שלך והיופי שלך?

להופעה הפיזית שלנו יש דרך לבטא את התחושה שלנו, אם אנחנו בבריאות טובה או שאנו חולים או פגועים. בעוד שמתח אינו נחשב למחלה אלא לתגובה טבעית של הגוף לגירויים מסוימים, הוא גם גורם המעמיס על הגוף, והעומס הזה מתבטא לעיתים קרובות על העור. אז כיצד מתח נפשי משפיע על היופי שלך?

מכל האיברים שלנו, אין חלק אחר בגוף האדם שמסגיר את בריאותנו יותר מהעור. מתח נפשי משפיע על העור שלך. הוא אמנם אינו נחשב למחלה אלא לתגובה טבעית של הגוף לגירויים מסוימים אך העומס הזה מתבטא לעיתים קרובות על העור בין אם באמצעות סימפטומים של אלרגיה כגון פריחה או אדמומיות הגורמות לאספקה ​​מוגברת של דם בנימים, העור חושף את מצב הבריאות של גופנו שאולי אנחנו בעצמנו לא מודעים אליו.

בעוד שיש הפרעות עור חמורות כמו פסוריאזיס, אקזמה ועוד, הנובעות משחרור הקורטיזול, הורמון הסטרס,  אחד התסמינים השכיחים ביותר של מתח הוא הזדקנות.

ההזדקנות המוקדמת שנגרמת בשל סטרס, באה לידי ביטוי במראה העור וגורמת להופעת קווים עדינים, קמטים, דילול שיער ואפילו קווצות שיער מאפירות, אם המצב המלחיץ ממושך מספיק.

מתח נפשי משפיע על העור שלך

הנה עוד מספר דרכים שבהן לחץ גורם לכם להיראות מבוגרים ממה שאתם אמור להיות:
  1. שקיות שחורות מתחת לעיניים

בעבר חשבנו שהתפתחות של שקיות מתחת לעיניים היא רק תוצאה טבעית של שינה לא מספקת והזדקנות. עם זאת, סטרס אכן ממלא תפקיד בהיווצרות העור הנפול הזה סביב העיניים, וגורם נוסף ומפתיע לתופעת ער זו היא שינה על הבטן, שגורמת להפעלת כוח הכבידה על עור עדין.

  1. עור יבש ומתקלף

הגוף שלנו מורכב ברובו ממים. אבל בעוד שהחלק הפנימי שלנו אכן מימי, שכבת העור החיצונית עשויה לפעמים להיות פחות לחה, במיוחד כשאנחנו כבר מיובשים או לא מספיק רוויים. תופעת העור היבש מחמירה עוד יותר כשאנחנו בלחץ.

  1. התפשטות אקנה

אקנה עשוי להיות בעיה שכיחה בקרב בני נוער שחווים השתוללות הורמונלית כתוצאה מייצור יתר של שמן אשר סותם לאחר מכן את נקבוביות העור. ללחץ נפשי יש גם דרך להחמיר את הבעיה הזו על ידי הוספת עוד "שמן למדורה", פרצי שומן שחוסמים את הנקבוביות הזעירות של העור ומצמיחים פצעונים.

מתח נפשי משפיע על העור שלך

  1. נוכחות של תגובות אלרגיות

כאשר אנו לחוצים, הגוף שלנו עובר סערה פנימית כתוצאה מחוסר איזון כימי שגורם בתורו להתפרצויות של תגובות אלרגיות. יש סיבות נוספות כמובן להתפרצויות אלרגיה, כמו למשל חוסר איזון בין חיידקים טובים לחיידקים הרעים במעיים.

 

כאשר אתם כבר בגיל שבו טיפולים טבעיים גרידא כבר לא פותרים את בעיית ההזדקנות, ישנן שיטות מוכחות מדעית שעוזרות להתמודד עם הסימפטומים אבל, כמו כל דבר שמקדם בריאות, אורח חיים בריא באמת תורם לשמירה על מראה העור הצעיר שלנו לאורך זמן. אז, לישון טוב, לנוח היטב, לאכול ולשתות נכון ובמקביל להישאר פעילים וחיוניים.

    לקבלת ייעוץ אסתטי ללא התחייבות השאירו פרטים

    אם את סובלת מקמטים בין אם זה התחלה של קמטוטים סביב העיניים, השפתיים, במצח או בכל אזור אחר בפנים, או שאת רוצה למנוע קמטים
    אביב 2024 כבר כאן – ואנחנו רוצים להגיע אליו מוכנות! ים? בריכה? חופשה בחו"ל? דייט בשמלה קצרצרה שתסובב ראשים? אם גם את מעדיפה להסיר
    דילוג לתוכן